16 januari 2009

Hygglig avslutning på börsveckan

Idag är det fredag igen, jag förstår inte var dagarna tar vägen ibland.

Veckan har varit fylld av negativa nyheter, vinstvarningar och nya varsel. Själv har jag berörts av vinstvarningen från Hexagon i tisdags, aktien har rasat kraftigt på börsen. Men så länge man inte sålt aktierna har man heller inte förlorat något, annat än på papperet. Jag inväntar bättre tider och kanske köper jag fler Hexagon, jag tror inte de blir så mycket billigare.

Det ser ut att bli en hygglig avslutning på börsveckan ändå, efter sju dagars nedgång är det dags för en rekyl uppåt som jag tror kan fortsätta även nästa vecka. För övrigt en spännande vecka då Obama tillträder som president. Men tänk vilka höga förväntningar han har på sig, det är ingen lätt uppgift han tar sig an.

I helgen ska vi ut och testa skridskoisarna.

4 kommentarer:

Carlssongruppen sa...

Vad tror du om Hexagon till veckan ?

Köpte på mig en del efter raset.

finansmamman sa...

Det är svårt att svara på.

Anonym sa...

Var försiktig med isen - temperatursvängningar.......

finansmamman sa...

Jodå, vi åker bara där det är säkert.