9 mars 2010

Säljer Cision

Jag har varit och besiktigat bilen nu på morgonen, den gick igenom. Men jag fick ändå rådet att se över bromsarna och några andra småsaker, så det blir ett besök på verkstaden framöver.

Innan besiktningen fick jag erbjudande om service från flera håll. Jag har noterat att priset på service hos märkesverkstaden har sjunkit ordentligt, det är bra med konkurrens. Dessutom har märkesverkstaden äntligen förstått att det är service och vänligt bemötande kunden önskar, inte att få bilen servad på nåder.

Min vanliga bilverkstad ligger ändå klart under i pris på service, så där ska bilen in nästa vecka.

Jag har beslutat mig för att inte vara med i Cisions nyemission, istället säljer jag aktierna. Efter alla turer som varit så har jag tappat tron på bolaget, vändningen tycks aldrig komma och det finns ju gränser för hur långsiktig man vill vara.

Med nytt kapital och nya omstruktureringar är det förstås möjligt att bolaget vänder, men då får det göra det utan mig, jag är inte beredd att satsa mer pengar i Cision. Då finns det många andra betydligt intressantare placeringsalternativ.

Inga kommentarer: