22 juni 2010

Båten i sjön

Nu känns det som sommaren är här, äntligen lite värme, den är verkligen efterlängtad. Idag har vi fått båten i sjön och provkört en runda, inga problem. Och snart är det midsommar, det är säkert en del som tar långledigt. Det märks på börsen som känns lite avslagen.

Skistar har redovisat sitt resultat för tredje kvartalet, mars till maj. Vinsten ökade till 296 miljoner kronor, jämfört med fjolårets siffra 248 miljoner kronor. Bokningsläget inför nästa säsong ligger 8 procent högre än vid samma tidpunkt året innan, det låter bra.

Man kan ju tänka sig att den snörika vintern gör att många får upp ögonen för skidåkning, men det var också bitande kallt och det kan få en viss avskräckande effekt. Sen har vi en billig euro och med lågpris på flygbiljetter kanske Alperna lockar en del.

Skistar är en relativt stabil aktie, men för mig känns det som det bästa är taget och jag överväger att sälja mina aktier.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej är ny i blogg världen. Undrar bara hur man kan se hur många som varit inne på ens sida och tittat?

Unknown sa...

Vad tror du om Eniro??/Kerstin

p.s. Trevlig midsommar!!

finansmamman sa...

Anonym:
Du kan registrera dig på www.bloggportalen.se

Familjen:
Tack, önskar detsamma.
Eniro tror jag även fortsättningsvis kan få det jobbigt, ingen aktie jag själv skulle investera i.

finansmamman sa...

Hej Martin,

Det är sällan man får något gratis här i livet. Vill man nå framgång får man oftast jobba hårt.
Men att starta en blogg är gratis. Jag tror de flesta bloggar för att dela med sig av sina tankar och åsikter, inte för att bli rika.
Prova dig fram, välj en bloggplattform som är gratis. Det finns många funktioner att lägga till, det blir nästan som en hemsida.