16 augusti 2010

Tillbaka i stan

Det blev ett långt uppehåll på bloggen, men nu är jag tillbaka efter en lång och skön sommar. Jag har hunnit med ungefär hälften av mina sommarprojekt, det känner jag mig rätt nöjd med.

Det är nog så, att med en sommarstuga blir man aldrig färdig, det dyker ständigt upp nya saker som behöver åtgärdas. Men det känns inte som en belastning, snarare avkoppling, dagarna blandas ju även med bad, båtturer m.m.

Men nu är det slut med sommarlivet, tillbaka till verkligheten igen. Jag känner mig hyfsat uppdaterad på börsen även om jag låtit datorn vara de sista veckorna och klarat mig med Di.

Jag kan inte klaga på sommarbörsen, utan att göra några större affärer har min aktieportfölj utvecklats väl. Hexagon lämnade en mycket bra rapport och det ska bli spännande att fortsätta följa bolaget och ta del av villkoren i den kommande nyemissionen.

Sorgebarnet i portföljen är HQ Bank som drar ner en del. Även där väntar nyemission att ta ställning till.

Nu ska jag försöka komma i ordning här hemma, om ett par dagar sätter jag fokus på börsen igen.

Jag hoppas ni alla har haft en skön semester.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var roligt! Välkommen tillbaka!

EkonomisktOberoendeNu sa...

Du är min finansiella förebild! Du inspirerade mig att själv starta en blogg om detta.

Jag är 24 år och drömmer om att bli ekonomiskt oberoende och bestämma över min tid helt själv.

Jag tror att en blogg gör att man får ner det på "papper", lite som en dagbok då man lätt kan gå tillbaks och läsa om sina framsteg och felsteg.

Keep up the good work och lycka till! Du får mer än gärna kommentera och dela med dig av din erfarenhet när du känner för det.

Padde sa...

Härligt att du är tillbaka har saknat din blogg :)

Anonym sa...

Välkommen tillbaka. Har saknat din blogg.

Anonym sa...

Det var en alldeles för lång semester! Du får inte skriva en sådan bra blogg, och sedan plötsligt ta en lång semester!
Vi stackars läsare har irrat hit och dit, och inte vetat vad vi skall ta oss till!
Se nu till att komma loss bland tangenterna, så vi får någon ordning igen!
Välkommen tillbaka förresten....

finansmamman sa...

Hej alla,
Vad roligt att vara saknad. Ja, det blev kanske lite väl lång semester i år, men så har det varit fint väder och ganska lugnt på börsen.