14 april 2011

Driv i Ericssons vd

Det har varit lite glest med blogginlägg den här veckan, annat har stått på programmet, bland annat Ericssons bolagsstämma som jag besökte igår.

Stämman hölls i Globen, efter en matbit och kaffe kunde man besöka en mindre utställning där man visade upp några av framtidens produkter.

Ett exempel är hur vi ska kunna kommunicera vid laddning av vår elbil, ett annat exempel är hemsjukvård, här ska vi i framtiden själva kunna koppla upp oss, mäta blodtryck, hjärtfrekvens etc. och skicka informationen via nätet direkt till sjukhuset.

Ja, vi fick se många prov på att tekniken är fantastisk. Men främst tyckte jag att vd Hans Vestberg gav ett bra intryck, han verkar väldigt engagerad och entusiastisk, dessutom har han ett kraftfullt driv. Precis de egenskaper en vd bör besitta.

Som väntat röstades Leif Johansson fram som ny styrelseordförande i Ericsson, jag tror det är en bra person för Ericsson.

Idag är det dags för en minilong i Ericsson igen, den jag köpt heter ERICBH och har en stop/loss på 67,20 kronor. Jag siktar på en kurs över 80 kronor igen.

Fantastiskt vårväder idag, jag tror jag flyttar ut på altanen med en kopp kaffe och Di Dimension som sällskap. Kanske tar jag fram krattan i eftermidddag, det behövs. Det här med att lämna löven till maskarna tycks inte fungera i vår trädgård...

6 kommentarer:

Ekdahl sa...

Lite kul att ERICBH bara backat lika mycket som kursen. Inget värde i att köpa då ju?

M sa...

Va sista dagen med utdelning idag. 2.25 om jag minns rätt.

Ekdahl sa...

Ja men jag menar att investeringen i Warranten känns inte ha så bra hävstång uppåt om den backar enbart lika mycket som aktiekursen själv?

finansmamman sa...

Hej,
Förstår vad ni menar, utdelningen avskild på 2,25kr, men jag tror att kursen snart är tillbaka över 80 kr.

janne sa...

begär inte för mycket av maskarna, men du ska vara övertygad om att i höstas drog de ned vad de orkade ner i maSKGÅNGARNA . Till gagn för jorden - ändå.

finansmamman sa...

Jo, det är nog riktigt att lämna en del löv, för maskarna och bättre jord.