10 maj 2011

Funderar på Bures inlösenprogram

Bure har tidigare annonserat att man genomför ett frivilligt inlösenprogram istället för utdelning.

För varje aktie i Bure erhålls en inlösenrätt, tjugo inlösenrätter ger rätt till inlösen av en Bureaktie till beloppet 38 kronor.

Idag börjar anmälningsperioden för inlösen och den pågår fram till 27 maj. Handeln med inlösenrätter börjar också idag och slutar 24 maj. Just nu handlas inlösenrätten till 20 öre.

Jag har inte bestämt mig ännu om jag ska lösa in aktierna eller sälja teckningsrätterna, det finns ju några dagar att fundera. Sist Bure löste in aktier sålde jag teckningsrätterna, den här gången lutar det nog åt att jag löser in aktierna.

I maj händer det mycket, många bolagstämmor och börsdagar, närmast Avanza Forum på torsdag, det brukar vara ett innehållsrikt och trevligt arrangemang och nästa vecka håller Aktiespararna sin analysdag, sen följer några kapitalmarknadsdagar.

Jag ska försöka besöka så många evenemang som möjligt, de brukar ge fin inspiration.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Avanza forum ska jag också gå på, blir nog svårt att hitta dig och säga hej och tacka för en informativ blogg.

Hur håller du dig informerad om när bolagstämmorna är?
Kristina

finansmamman sa...

Hej Krisitna,
Ja, det kanske blir svårt, det brukar ju vara mycket folk.

Angående bolagsstämmorna, jag tittar på bolagens hemsidor, där finns all info.