16 augusti 2011

Nytt intresse för Nokia

Google lägger budMotorola Mobility, det satte fart på börserna. Både Nokia och Microsoft fick se sina aktiekurser stiga efter nyheten och Nokia återfanns bland dagens vinnare.

Genast börjar spekulationer om uppköp av Nokia och jag tror vi kommer att se ett ökat intresse för aktien och en del höjda riktkurser framöver.

Det är också möjligt att flera mobiltillverkare kommer att vända sig mot Microsoft och kartan över mobilbranschen kommer förmodligen att ritas om. Hur som helst är det spännande!

På tal om mobiler så skenar räkningarna igen, det är något jag måste ta tag i men jag tycker det är en hopplös djungel. När jag äntligen fått ner räkningen till en rimlig nivå så dyker mobilsurf upp och det kostar...

Jag har fortfarande inte köpt någon ny mobil, jag väntar på en ny modell från SonyEricsson som jag hoppas kommer till butiken vilken dag som helst. Min gamla trotjänare till mobil har badat i svallvågorna i sommar och fungerar endast av och till.

Idag är det mest röda siffror på börsen, flera analyshus skruvar ned förväntningarna på bolagen, riktkurserna skrivs ned och det är nog riktigt. Faran är långtifrån över även om börsen har varit på gott humör ett par dagar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För dom som badar med mobilen,finns vatten och stötsäkra telefoner att köpa.

finansmamman sa...

Jo, det är sant.