24 augusti 2011

Säljer Xact Bull, köper Ellen

Det här är min nya mobil, en Sony Ericsson Xperia mini pro. Den passar mig perfekt, speciellt gillar jag det utskjutbara tangentbordet, det går fort att skriva.

Mobilen är liten och smidig, skärmen är inte så stor men fullt tillräcklig för mig.

Min man har däremot valt en Nokia E7, inget fel på funktionerna, men den är hal som en tvål att hålla i, den glider med andra ord lätt ur händerna.

Det har varit uppåt på börsen flera dagar i rad, i morse sålde jag några Xact Bull2, jag misstänker att uppgången kan brytas. Det blev en liten vinst.

Bioteknikbolaget Ellen har rapporterat, det fortsätter åt rätt håll. Under det första halvåret har intäkterna ökad med 60 procent jämfört med föregående år.

En rad nya distributörsavtal har tecknats, dock påpekar Ellens vd att det tar cirka 1-2 år innan Ellens produkt är etablerad och man kan börja se större försäljningsvolymer från nya marknader.

Här krävs det alltså tålamod, men jag tror på Ellen och köpte igår fler aktier i bolaget.

Nytt är också att patentmyndigheten i USA har godkänt Ellens produktpatent. Vd är även mycket nöjd med lanseringen på de nya marknaderna Spanien och Tjeckien som utvecklats positivt.

foto:sonyericsson

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag följer din blogg till och från. Hur har din portfölj utvecklat sig detta skakiga år? Minskar du någonsin din exponering mot marknaden eller skyddar du den med BEAR när det skakar?

Nallekatt sa...

Hallå där morsan....; ) har du kikat in dig på dignitana o deras produkter....hade väl varit en fin krydda till din portfölj...: ))

finansmamman sa...

Till Anonym,
Det kommer en uppdatering över värdeutvecklingen.
Nej, jag har inte minskat exponeringen mot börsen denna gång, har köpt en del Bear för att kompensera för fall.

Nallekatt,
Tack för tipset, ska titta närmare, kanske platsar de i portföljen.

Anonym sa...

Hej!

Jag funderar på en likadan mobil. Vilken butik köpte du den i? Har sett att priset varierar kraftigt..

finansmamman sa...

Hej,
Jag beställde den från Elgiganten, bra pris och fraktfritt.