11 oktober 2011

Ökar i ABB

Jag har köpt till några ABB i min långsiktiga portfölj. Ingen vet ju om börsen har bottnat eller om den fortsätter ned eller vänder upp. Därför brukar jag handla aktier lite då och då för att sprida risken, i det här fallet kan jag också snitta ned kursen.

Kraftbolaget ABB ligger lite efter i konjunkturen och bör kunna visa upp en bra rapport, samtidigt verkar bolaget inom energiområdet som står inför stora investeringar världen över.

Senast igår fick bolaget höjda rekommendationer och är just nu många analytikers favorit, vilket i och för sig inte behöver betyda någonting. Men ABB är ett stabilt kvalitetsbolag och platsar bra i min portfölj.

Äpplena på bilden är från min trädgård, ett jätteäpple av sorten Signe Tillisch väger 525 gram. Slå det den som kan.

2 kommentarer:

nisse sa...

Ritar man upp grafen och gör en teknisk analys visar trendlinjen att börsen fortfarande är på väg ner.Men det finns ingen som vet när det vänder,så det är aldrig fel att köpa bra aktier till bra pris.

finansmamman sa...

Håller med.