17 oktober 2011

Väntar på Cdons rapport

Ett par spännande veckor ligger framför oss, dels sätter rapportsäsongen igång på allvar och sen har vi Eu-toppmötet nästa helg.

Tunga bolag som SKF, Ericsson, Atlas Copco och Scania lämnar sina siffror i veckan. Jag tror på bra rapporter men det är förmodligen bolagens syn på framtiden som kommer att avspegla sig i börskurserna.

Det ska också bli intressant att ta del av Nokias rapport som kommer på torsdag. Visserligen är det för tidigt att tala om en vändning för bolaget, det är vd Stephen Elops framtidsvyer som är mest spännande att lyssna till.

Senast idag har Nokia fått två höjda riktkurser. Jag tror på en kommande vändning för bolaget, det kan gå fortare än vi anar.

Det jobbas hårt på att hitta en lösning på skuldkrisen i Europa, frågan är om problemen hinner redas ut till toppmötet på söndag, vi får hoppas på en rad konkreta förslag och åtgärder som kan leda euroländerna ut ut krisen.

Nu väntar jag på Cdons rapport som ska komma idag, aktien har stigit med 4 procent på morgonen, hoppas rapporten motsvarar förväntningarna.

I helgen har dottern fyllt år och haft fest i huset för sina vänner. Vi föräldrar skulle helst inte vara i vägen så det blev en helkväll på stan för oss. Vi passade på att gå på premiären av den omtalade filmen "En dag".

Men nej, den kan jag inte rekommendera, hade jag suttit i soffan hemma hade jag nog bytt kanal.

Huset stod dock kvar när vi kom hem efter vår utekväll.

2 kommentarer:

nisse sa...

Nokias trend neråt kan vara svår att vända.Det har varit alldeles för många felaktiga beslut i bolaget tidigare.T.o.m. Ericsson insåg att man inte kunde fortsätta samarbetet,med Nokias operativ system symbian,på grund av deras tjurskallighet att inte införa öppen källkod så att privata entreprenörer kunde komma ut med olika lösningar för apparna.

finansmamman sa...

Jo, Nokia insåg för sent att de halkat efter i utvecklingen.