22 december 2011

GOD JUL

Det är inte många dagar kvar till julhelgen, för en gångs skull är jag klar med julklapparna i tid, jag väntar bara på en nätbeställning som jag räknar med ska komma idag, annars blir det en tur till stan igen.

Nu lägger jag börsen åt sidan och ser fram emot julfirande här hemma. Det ska bli skönt med lite ledighet, skönt också att koppla loss från ekonomi och börs.

I år är det mest mjuka klappar under granen, jag hoppas att jag har köpt "rätt" kläder, det är inte alltid så lätt när det gäller ungdomar. Den bästa julklappen är en resa till familjen, efter julfirandet åker vi några dagar till sydligare breddgrader, vi längtar alla efter att få känna lite sol och värme.

Sen hoppas jag förstås på uppgång på börsen, det vore också en bra julklapp.

Nu tar jag en paus från bloggandet och återkommer efter helgen.

Jag önskar alla en riktigt GOD JUL!!

6 kommentarer:

Per Penning sa...

God Jul och Gott Nytt År. Ser fram emot fler kloka råd under 2012. :)

Anonym sa...

God Jul och tack för en trevlig blogg!

börspappan sa...

du påminner om gamla tiders bondmoror som skötte allt-inte minst ekonomin!
god jul

Viggo Sloth sa...

God Jul och tack för kloka råd

J von A sa...

jag beundrar ditt vardagliga och långsiktiga resonerande och att du väljer aktier som sysslar med bra saker.
ute i världen vimlar det av små guldägg-inte vårt tråkiga snabb- köp, läser om denna förbaskade olja tex, eller det nya, batterier-lithium och grafit. canadensarna startar nu upp kringelgruvan-woxna graphite ab, ingen aktie än, förr var det tricorona-jag förlorade, den gick från 95kr till 50 öre men canadensarna tror mycket på det här-finns nämligen knappt nån grafit i europa och här är det massor!!!

finansmamman sa...

Hej och tack för kommentarer! Jag hoppas ni alla haft en God Jul, önskar er Gott Nytt År!