15 maj 2012

G5 Entertainment håller prognosen

Spelutvecklaren G5 Entertainment  håller sina prognoser, under första kvartalet ökade intäkterna med 82 procent jämfört med samma period föregående år, det är 1 procent över prognosen. 

Blickar vi framåt tror bolaget på en årlig omsättning på 300 miljoner kronor och ett rörelseresultat på 100 miljoner kronor inom ett par år. Den långsiktiga omsättningstillväxten spås ligga på samma nivåer som 2010/2011.

Prognosen för 2012 ligger fast, målsättningen är en omsättning på 87 miljoner kronor. Naturligtvis kan resultatet bli både högre och lägre, men hittills har G5 varit duktiga på att guida och hålla prognoserna, Nu kommer bolaget inte att vara lika frikostiga med kvartalsuppdateringar längre utan vi får hålla tillgodo med rapporterna, synd.

Än så länge ser det bra ut för bolaget och jag behåller mina aktier tills vidare, men räknar med att konkurrensen ökar framöver.

För den som är intresserad av NFO Drives så finns en färsk bolagspresentation att lyssna till här.

I morse körde jag dottern till den tidiga tennisträningen, eller rättare sagt hon körde bilen själv med mig bredvid. Det gick bra men jag måste erkänna att det känns lite pirrigt att övningsköra.

Inga kommentarer: