11 juni 2012

Härligt med börsuppgång

Vilken härlig börsuppgång, hoppas på positiva tongångar framöver.

Spanien ansöker om nödlån hos EU till sina banker och euroländerna säger ja. Det är ingen liten summa det gäller, 100 miljarder euro. Om detta nu räcker återstår att se, det är väl inte alldeles otroligt att det dyker upp andra problem i Spanien.

Men det är ändå ett steg på vägen att försöka lösa krisen och det uppskattar marknaderna. Valet i Grekland är ett orosmoment, men jag tror ändå när det kommer till kritan att folket väljer att vara kvar i euron och röstar för stödpaketet.

Ja, oron på börserna lär fortsätta även om det ser bra ut just idag. Ett komplement till aktier är ett bankkonto med bra ränta. SBAB utmanar storbankerna och erbjuder ett konto med tre procents ränta, fria uttag och insättningsgaranti. Jag hoppas att storbankerna antar utmaningen.

Badrumsrenoveringen är nu i full gång och jag har äntligen lyckats bestämma mig för kakel. För att slippa den värsta röran tänker jag packa och åka ut till stugan i eftermiddag. Det går ju lika bra att följa börsen därifrån.

Jag har aldrig sett en levande grävling, men däremot ett antal påkörda längs vägarna. Men igår kväll hade vi besök av sex grävlingar i trädgården, de verkar gilla vår komposthög. Hoppas nu bara att de inte tänker flytta in där permanent.

Inga kommentarer: