17 december 2012

Nöjd med Fortnox kursuppgång

Idag har jag gjort en sista sammanställning inför nyåret, kvittat så gott det går. Jag vill gärna vara klar i tid, det är ju en hel del annat att stå i inför jul, som att baka pepparkakor hos mormor till exempel. Ja, tiden rusar verkligen iväg. 
En av mina kryddor, Fortnox har rört sig uppåt. Här handlar det om molntjänster igen och ett bolag som visar fin tillväxt.

Remium spår kraftig vinstökning i en färsk analys. Just nu arbetar endast 15-20 procent av marknaden med molnbaserade system, det finns alltså många potentiella kunder.

Fortnox höjer priserna men det påverkar förmodligen inte kundbasen då konkurrenterna ligger högre i pris och vänder sig mot större företag, enligt Remium. Fortnox har heller inte höjt priserna på fem år, så det är nog inte så mycket att säga om.

Tidigare räknade Remium med en tillväxt på 23 procent för 2013, men bedömer nu att en tillväxt på 32 procent är möjlig. Återkommande intäkter och stor potential gör att man höjer riktkursen till 6 kronor.

Nu väntar jag bara på att Fortnox International ska ta fart. Läs vad jag skrivit tidigare om Fortnox.

Snart dags för att titta på Lykke.

Inga kommentarer: