12 december 2012

Proact har potential

I höstas köpte jag några aktier i it-lagringsföretaget Proact, jag tyckte kursen hade kommit ner på en rimlig nivå. Inte mycket har hänt sen dess men igår fick bolaget en stor order från Lundin Petroleum på molntjänster.

Proact arbetar med datalagring och molntjänster och levererar flexibla, säkra it-lösningar som hjälper bolagen att sänka kostnaderna.

Molntjänster är något som växer allteftersom det blir mer och mer accepterat bland företag och myndigheter.  Bolaget tillhandahåller även konsult- och supporttjänster. Ett spännande tillväxtbolag med andra ord.

Ordern från Lundin Petroleum tror jag kan öppna upp för fler och en uppvärdering av aktien kan komma, den har redan lyft och fortsätter upp idag.

Jag kan tänka mig att behovet är stort för många bolag att hitta en säker och bekväm lösning för datalagring.

Jag skulle gärna öka i bolaget men just nu är jag rätt fullinvesterad, det är svårt att vara med överallt, men en liten bit av kakan har jag ändå. Jag hoppas förstås att uppgången fortsätter.

Nu ska jag försöka få några lussebullar färdiga tills imorgon, degen är på jäsning.

Inga kommentarer: