8 januari 2013

Blir Seamless lösning succé eller inte?

Kinnevik har ökat sitt innehav i Seamless. Sen i december har det gått bra att betala med mobilen i vissa Axfoodbutiker, jag plockade själv upp en broschyr i min lokala Willysbutik.

Än har jag inte sett någon använda systemet, men nu syns Seqr i stora annonser i dagspressen som ingen undgår att att se. Det ska bli mycket intressant att följa projektet, är det bäddat för succé eller inte.

Så länge inte alla banker är anslutna tror jag inte på succé, det vore skillnad om jag kunde koppla mobilen till min egen bank och få summan dragen direkt. Kan man inte hantera att handla på kredit kan det också bli en dyr lösning med diverse räntor och straffavgifter.

Jag tror det måste finnas en klar fördel för oss konsumenter innan vi byter från betalningskort till mobil, men jag kan naturligtvis ha fel.

Beträffande Seamlessaktien håller jag mig utanför just nu, den känns en aning övervärderad i mina ögon. Skulle jag nu ha fel är jag ändå med på ett hörn genom mitt innehav i Kinnevik.

Mina kryddor Fortnox och Fortnox International fortsätter sin positiva trend, en fin uppgång sen december månad. Så visst finns det pärlor på smålistorna även om många är skeptiska till listorna. Det gäller naturligtvis att vara försiktig och vara medveten om att risken oftast är högre.

Idag är det nästan lite vår i luften, dropp från hustaket och fågelkvitter. Dags för den dagliga motionsrundan.

Inga kommentarer: