14 november 2013

Snabb affär i BioGaia. Köptillfälle i Mr Green?

Flera bolag har fått se sjunkande kurser i samband med rapporterna, ibland ett bra tillfälle att fånga upp aktierna som jag skrivit tidigare. I ett par aktier har kursfallet redan hämtats in, ovanligt snabbt denna gång, jag tänker på Ericsson och BioGaia.

När det gäller BioGaia har en positiv nyhet presenterats, bolaget ska ta fram ett nytt läkemedel mot sjukdomen NEC som kan drabba för tidigt födda barn. Det är ett långsiktigt projekt och det dröjer innan vi kommer att se resultat av utvecklingen, men det låter intressant.

Ericsson lyfte efter sin kapitalmarknadsdag och fortsätter upp även idag. För Electrolux blev det tvärtom efter investerardagen, kursen sjönk. Volvo har heller inte hämtat in sitt tapp i samband med rapporten. Men jag tror båda bolagen kommer att hämta upp kursfallet, men oftast får man ge bolagen lite tid.

Jag tar hem vinsten i min senaste affär i BioGaia, det blir en kort affär denna gång. jag fortsätter tro på bolaget men känner mig nöjd med innehavet jag har kvar i bolaget.

Mr Green har sjunkit rejält sen sin toppkurs, idag fortsätter resan ner. Inte så konstigt, när både vd och ordförande säljer aktier i bolaget, det sätter press på kursen.

Jag kan ju förstå om ledande personer vill ta hem lite vinster efter den snabba kursresan uppåt, men tråkigt för de som köpt på topp. Insynspersonerna har dock stora innehav kvar i Mr Green, bra köptillfälle kanske?

Det är väl inte alldeles otroligt att vi kommer att få se fler insiderförsäljningar i småbolag som rusat på börsen under hösten.

De senaste dagarna har jag stört mig på Aktietorgets nyhetssida, den har blivit rörig sen man avtalat med nyhetsbyrån Finwire att lägga ut nyheter på sidan. I stort sett en upprepning av bolagens pressmeddelanden, förvirrande och onödigt med dubbel information.

Inga kommentarer: