24 april 2014

Tar hem vinsten i BioGaia

Jag har sålt hela mitt innehav i probiotikabolaget BioGaia. För ett par år sedan sålde jag hälften av aktierna med god vinst, nu är det dags att sälja resten.

BioGaia är för övrigt ett bolag jag handlat med lite då och då och minns även den tid då bolaget gick ganska trögt, det tog nog runt femton år innan den riktiga skjutsen kom. Något som även togs upp under "33-listans" turné, räkna med tio-femton år innan det tar fart för nystartade bolag.

Det kan vara bra att ha i minnet när vi tycker att det går trögt för nystartade kryddor, det krävs tålamod. Sen är det långt ifrån alla bolag som lyckas, ibland är det kanske bättre att hoppa av.

Nu är inte BioGaia någon krydda, men för tillfället lämnar jag bolaget då jag anar en svagare utveckling framöver, men jag kan naturligtvis ha fel.

Idag gläds jag åt Husqvarnas uppgång i samband med rapporten. Efter sju sorger och åtta bedrövelser tycks bolaget vara på fötter igen.

Den som har köpt under krisåren och tagit rygg på insiders har gjort en bra affär, men jag tror aktien har mer att ge förutsatt att åtgärdspaketen fortsätter att bita. Jag behåller mina aktier i Husqvarna  och tror på fortsatt uppgång.

Nu ska jag återgå till deklarationen, den är klar,men jag ska kontrollera en sista gång innan jag trycker på knappen. Otroligt smidigt att e-deklarera.


2 kommentarer:

Svante1 sa...

Nu är Meda på väg att bli uppköpt...Har ägt ett större innehav sedan länge. Kanonbolag men inget varar forever. Tack till Anders Lönner som chefat för bolaget i många år

finansmamman sa...

Hej, ja Meda visar en mycket bra utveckling, spännande med bud.