20 februari 2015

Blixtvisit i Åre


Det har varit lite glest mellan inläggen den här veckan, men jag bestämde hastigt att åka till Åre några dagar, inte så mycket tid vid datorn alltså, däremot mycket frisk luft och sol, härligt.

Det var längesen jag var i Åre, men jag tyckte nog att det var mycket folk, både i backarna och på restaurangerna, men så är det sportlovsveckor också.

Sist hördes ryska och engelska överallt, nu var det våra nordiska grannspråk som dominerade och svenska förstås. Ja, det är snabba förändringar i fjällvärlden, valutor och sanktioner gör sitt till och ger frågetecken om hur nästa säsong kommer att se ut för Skistar.

Det blev en riktigt bra start för Lexington, roligt. Jag behåller mina aktier tills vidare, eventuellt ökar jag på innehavet om rätt tillfälle dyker upp. Jag ser fram emot att följa bolaget på börsen.

Hittills har de flesta börsnoteringar varit lyckade och även fönstertillverkaren Inwido som raskt dömdes ut som en misslyckad notering efter bara tre dagar på börsen, har stigit en bra bit över introduktionskursen.

Noteringseuforin fortsätter och flera bolag arbetar för en börsnotering, senast idag ryktas att Nordic Cinema Group ska sättas på börsen. Listan är lång och det gäller att vara selektiv.

Det bolag som intresserar mig mest när det gäller nynoteringar är Tobii Technology. Bolaget har utvecklat en teknologi där datorer kan styras med ögonrörelser. Mycket spännande bolag som jag hoppas börsnoteras i år, men vad jag vet är ännu inget datum satt.

Nu har jag en hel del rapporter att gå igenom, mycket har hänt under bara några dagar, det mesta åt det positiva hållet.

Inga kommentarer: