16 februari 2015

Får man vara med?

I fredags sålde jag Cloetta strax efter bolagets rapport, den var en blandad kompott av goda och lite sämre nyheter.

Jag nöjer mig med vinsten, ett par kronor upp och denna gång får det bli en kort affär. Men det är mycket möjligt att jag går in igen om kursen sjunker, men jag kan ju också ha sålt alldeles för tidigt, det får tiden utvisa.

Jag har fått tilldelning i Lexington, roligt, men jag hade önskat fler aktier. Det ska bli spännande på onsdag då bolaget induceras, så småningom ska jag ta ställning till om jag ökar på innehavet eller säljer.

Dagens stora nyhet att Hexagons vd Ola Rollén säljer aktier i Hexagon och startar eget kom kanske inte som någon överraskning. Men han kvarstår dock som vd i Hexagon ett antal år enligt uppgift och jag tror inte kursen kommer att påverkas så mycket av detta. 

Jag skulle gärna investera i Ola Rolléns nya bolag, får man vara med?

6 kommentarer:

mojo sa...


Ola
Jag vill också va mä

Ring mig sen :-)

Anonym sa...

Var tecknade du Lexington?

finansmamman sa...

Via Erik Penser bank.

Unknown sa...

Vi får se Finansmamman! Vi hoppas kunna ha klar finansieringsmodellen för bolaget till våren.

Mvh

Ola Rollén

Ps Du skriver bra! Kul att läsa. ds

Fru Minimalist sa...

Lyx dig som fick tilldelning i Lexington. Själv blev jag utan...extra besviken idag efter dess kursrusning.

Och jag köpte lite Cloetta på nedgången nu efter rapporten. Återstår att se vem som gjorde rätt drag. ;)

finansmamman sa...

Till Ola Rollén,
Tack. Hoppas jag får möjlighet att delta i den framtida satsningen.

Till Fru Minimalist,
Det är nog ett bra drag att köpa Cloetta på rekyl.