22 april 2015

Har Volvo ännu mer att ge?

Oj, oj nu händer det mycket på börsen, Volvo byter vd och överraskar med en rapport som var bättre än väntat. Äntligen goda nyheter från Volvo. Jag gissar att flera analyshus kommer att justera sina riktkurser efter nyheterna, uppåt vill säga.

Volvos nya vd kommer från Scania med gedigen erfarenhet från fordonsindustrin och med tanke på hur bra Scania skötts känns rekryteringen av nya vd:n Martin Lundstedt som ett bra val.

Det ska bli mycket intressant att följa hans arbete med Volvo framöver, jag hoppas naturligtvis på ökad lönsamhet, men förväntar mig inga underverk.

Tele2 kom också med en bra rapport och kursen fortsätter upp. Det är också bekräftat att styrelsen föreslår den extrautdelning som det tidigare talats om, 10 kronor och ordinarie utdelning på 4,85 kronor.

Jag har köpt Tele2 just med tanke på att utdelningen ska driva upp kursen, det börjar kännas frestande att ta hem vinsten, samtidigt är det några veckor kvar till utdelningstid.

Getinge har också rapporterat med nya vd:n vid rodret, inga överraskningar denna gång. Jag väntar på en större rekyl nedåt innan jag investerar i bolaget igen, mycket osäkerhet hänger fortfarande i luften och siffrorna är svaga. Jag ser också gärna att avstämningen med FDA är helt genomförd.

Getinges aktiekursen har visserligen backat en del sen rapporten, men inte tillräckligt enligt min mening.

5 kommentarer:

Anonym sa...

kanske :) Men jag sålde mina

BilligaAktier sa...

Sålde också, tack Volvo för utdelningarna genom åren.

Svante1 sa...

Tidigt i våras köpte VD Martin Lundstedt aktier i Scania på nivån 130-135 kr....Nog visste han väl att budet från VW 200 kr kom som ett brev på posten.(Insiderbrott) Inte vågar väl Ekobrottsmyndigheten ta tag i de stora
fiskarna ??

Svante1 sa...

Förra våren 2014 ska det vara....

finansmamman sa...

Hej,
Har också sålt Volvo nu, men avser att köpa tillbaka vid rekyl.